مسعود رشید

مسعود رشید – فواید میوه انبه را بخوانید

۱۵ فروردین ۱۳۹۷

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۹

فواید میوه انبه را بخوانید

 

به گزارش مسعود رشید، در ایالات متحده، انبه های شیرین به طور معمول به صورت خام، خشک و یا پخته شده در کیک مصرف می شوند. انبه ها حاوی آنزیمی هستند که می تواند گوشت را ترد کرده و برای افزودن طعم به غذاها و سالاد اضافه شود. در ادامه برخی از فواید میوه انبه را بررسی می کنیم.
فواید میوه انبه برای سلامتی


فواید میوه انبه برای بدن

ویتامین A از فواید میوه انبه
یک ظرف دارای چند تکه برش خورده انبه خام، حاوی ۸۹ میکروگرم ویتامین A می باشد.این مقدار حدود ۱۳ درصد از مصرف روزانه توصیه شده توسط وزارت کشاورزی آمریکا برای ویتامین A دریافتی در یک زن بالغ و تقریبا ۱۰ درصد از RDA ویتامین A برای یک مرد را تامین می کند. ویتامین A از طریق سلامت پوست، سیستم ایمنی، چشم و با حمایت از انواع مختلف و تکثیر سلول ها بهبود سلامت بدن را به همراه دارد.
مصرف مناسب ویتامین A ممکن است خطر ابتلا به سرطان، آب مروارید و دژنراسیون ماکولار مربوط با سن را کاهش دهد. ویتامین A محلول در چربی است و باید همراه با منبع سالم چربی رژیم غذایی مصرف شود. انبه را در یک سالاد با روغن زیتون و سرکه و یا در یک کیک به کار ببرید و یا با استیک، مرغ و ماهی به همراه سس گوجه فرنگی ترکیب و مصرف کنید.
ویتامین C از فواید میوه انبه
انبه ها حاوی ۶۰ میلی گرم ویتامین C در هر ظرف هستند که ۸۰ درصد از نیازهای روزانه ویتامین C در زنان و ۶۶ درصد در مردان را تامین می کند. مصرف زیاد غذاهای غنی از ویتامین C مانند انبه ممکن است خطر ابتلا به سرطان، فشار خون بالا، استئوآرتریت و بیماری قلبی را کاهش دهد.ویتامین C همچنین برای حفظ سلامت استخوان ها، پوست و رگ های خونی حیاتی است.مقدار ویتامین C در انبه هنگامی که میوه در معرض نور، گرما و هوا قرار میگیرد، کاهش می یابد.
برای به حداقل رساندن تخریب ویتامینC، انبه های خود را در یک مکان سرد و تاریک ذخیره کنید و آنها را در عرض سه تا چهار روز پس از خرید استفاده کنید.همچنین تا زمانی که قصد خوردن آن را ندارید از تکه کردن یا برش زدن پرهیز کنید.
فیبر رژیمی از فواید میوه انبه
خدمات بهداشتی دانشگاه هاروارد گزارش می دهد که نیمی از انبه کوچک پوست شده، حاوی حدود ۳ گرم فیبر رژیمی یا بین ۸ تا ۱۱ درصد از RDA فیبر برای مردان و زنان بالغ است. انبه ها در هر دو نوع فیبر محلول و غیر محلول غنی هستند. مصرف بالای فیبر محلول ممکن است به جلوگیری از افزایش کلسترول خون و دیابت کمک کند، در حالی که خوردن مقدار زیادی فیبر غیر محلول می تواند حرکات روده را تنظیم کند. مقاله ۲۰۰۹ “بررسی تغذیه” اضافه می کند، افرادی که غذاهای غنی از فیبر را به طور مرتب مصرف می کنند، ممکن است کمتر از ابتلا به بیماری های سکته مغزی، چاقی، بیماری های قلبی، سرطان، پرفشاری خون و زخم ها رنج ببرند.


فواید میوه انبه برای حفظ سلامتی

آنتی اکسیدان های موجود در انبه
در سال ۲۰۰۷، یک مطالعه انجام شده توسط محققان برزیلی، محتوای آنتی اکسیدانی چهار گونه محبوب انبه را مورد بررسی قرار داد: پالمر، هادن، اوبا و تامی اتکینز. دانشمندان بر این باورند در حالی که در انواع مختلف، غلظت آنتی اکسیدان ها کمی متفاوت است، همه آن ها منابع خوبی از بتا کاروتن و پلی فنل بودند. مطالعه دیگری که در “Acta Horticulturae” منتشر شد، تأیید کرد که شایع ترین گونه انبه در ایالات متحده دارای منابع خوبی از بتا کاروتن است.

انجمن تغذیه آمریکا توصیه می کند که خوردن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها مانند بتا کاروتن و پلی فنل ها می تواند به جلوگیری از دیابت، بیماری های قلبی، سرطان و اختلالات نوروژنیک مانند بیماری آلزایمر و زوال عقل کمک کند.
دانشمندان پس از انجام آزمایش های مختلف بر روی انبه ها متوجه شدند که آنها در مطالعات آزمایشگاهی برخی از سلول های سرطانی روده و پستان را متوقف میکنند. آنها همچنین بر روی سرطان ریه، لوسمی و پروستات تاثیر گذار بودند، اما اثر بخشی برجسته آن ها در برابر سرطان سینه و کولون بود که تحت آپوپتوز یا مرگ سلولی برنامه ریزی شده بودند و پولفنول های انبه از آسیب رساندن به سلول های عادی جلوگیری کردند.
براساس گزارش، اگر چه غذاهای دیگر حاوی آنتی اکسیدان های بیشتری هستند،با این حال انبه هنوز هم می تواند به عنوان یک غذای فوق العاده برای مبارزه با بیماریها در نظر گرفته شود.
درباره شیوه های خوردن انبه بیشتر بدانید
روش اول: برش طولی
۱- آشنایی با ساختار میوه انبه.
یک میوه دوکی شکل عموما با پوست زرد رنگ ( بعضی از انواع آن دارای پوستی سبز و قرمز هستند) که در میانه آن یک هسته بزرگ تخت و دوکی شکل، چسبیده به گوشته انبه قرار گرفته است. سخترین بخش، جدا کردن گوشته انبه از هسته می باشد که برای این موضوع می بایست جهت پهنای هسته ی انبه را تشخیص داد.
۲- بخش انتهایی انبه را برای تشخیص جهت پهنای هسته یک برش کوچک می دهیم.
۳- در امتداد پهنای هسته، یک برش طولی ایجاد می کنیم و گوشته را از هسته جدا می کنیم.
۴- این برش طولی در امتداد هسته را در طرف دیگر انبه تکرار می کنیم.
۵- سطح گوشته برش های طولی و عرضی ایجاد کنید.
۶- به قسمت میانی پوسته فشار وارد کنید به طوری که تکه های مکعبی برش داده شده از هم جدا شوند.
۷- تکه های مکعبی را از پوست جدا کنید.
۸- گوشته باقی مانده در اطراف هسته را جدا کنید.
۹- می توانید به جای برش های مکعبی از همان ابتدا با ایجاد برش های طولی انبه را قاچ کنید.
۱۰-  حالا با خیال آسوده از خوردن تکه های انبه لذت ببرید.
روش دوم: کندن پوست انبه
۱- انبه را بشویید و یک پوست کن تیز برای کندن پوست انبه آماده کنید.
۲- پوست انبه را با استفاده از پوست کن به صورت طولی از گوشته جدا کنید.
۳- با استفاده از یک چاقو گوشته انبه را از هسته جدا کنید.
هنگام بریدن انبه مراقب انگشتان خود باشید یک لغزش ممکن است باعث ایجاد برش انگشتان شود.برش ها می بایست طولی و در امتداد هسته باشند اما با خود هسته برخورد نکنند.برخورد چاقو با هسته، برش را سخت و گوشته انبه را له می کند. همچنین خطر لغزش چاقو را نیز افزایش می دهد.
۴ – گوشته جدا شده را به قطعات دلخواه برش دهید.